Sunday, January 06, 2008

新年来罗!




大年初一离今天就只有30天之久,我家小孩吃饭时后会很突然的唱起“新年来罗,咚咚咚咚咚...”。有一个晚饭时刻我和丈夫就被他们的歌声吓着了,方才想起他们开始观看我们唯一的新年歌曲动画片了,小孩们学得可真快:)

我家进入迎新的状况了,开始做糕点了,孩子们很爱这北马特产的'ribbon kueh',我想你若尝过,你也一定会喜爱的。吖,我在售卖呢,欢迎购买!

2 comments:

Sigrun said...

I am impressed WC! I sure like these delicacies too and remember the taste of your mum's fare very well. I'm glad you're carrying on the old family traditions

Sigrun said...

Hey, Cilipadi... I wait and wait.... so patient I am! Very keen to see Kids in CNY garb ;)